FLYG & 4/9

Kom pa att jag inte har berattat om dagen jag akte fran Sverige. Det borjade med att Marcus korde mig till Kastrup, dar foljde han med mig in, tack och lov for det far fy fan vilken ko det var till incheckningen. Jag lat Marcus sta i den med vaskorna nar jag gick och fragade en gubbe om jag kunde checka in sjalv, det kunde jag. Sa nar det var gjort stallde jag mig i en ko for att checka in mina vaskor. Da sa vi hej da till varandra, pussade varandra och fy fan vad det var jobbigt. Ville bara stanna tiden. Marcus gick darifran och jag stod kvar ocg grat, tankte vad fan har jag gett mig in pa?

Sen gick jag igenom sakerhetskontrollen och efter ett tag sa motte jag de andra 3 tjejerna fran Sverige. Vi gick mot gaten och kom forst i kon. Dar borjade varat aventyr. Pa flyget mot Frankfurt pratade jag, Emmie och Sanna konstant, Cajsa hon lag och sov. Plotsligt landade vi i Tyskland, det hade redan gatt 1,5 timme. I Frankfurt var det jag som var "ledaren", de andra tjejerna bara foljde min minsta vink och vi kom faktikst ratt. Pa flyget mot Newark fick vi inte sitta tillsammans. Innan vi bordade planet sa satt vi bara och pratade och vantade pa att kon skulle bli mindre, varfor sta i ko nar man kan sitta? Vi var nog bland de 50 sista pa planet. Jag siv en del av tiden det tog att flyga eftersom att jag satt sjalv. Hade tyskar bredvid mig. Nar jag vaknade sa ser jag att piloten gjorde en rondell i luften, ville han inte slappa av oss redan? Maten pa flyget var det varsta jag har atit. Nar vi landade var vi alla nervosa, skulle vi komma igenom utan problem? Ja det gjorde vi. Gick sen och hamtade vara vaskor., de kom fram till var lycka. Vi fortsatte mot Shuttlebussen som skulle ta oss till Sheraton hotell i New Jersey (5*) Dar fick vi reda pa att pa vart flyg hade det varit 47 stycken auparer som skulle till samma stalle. I frankfurt var det en tjej som kom fram till mig, det var Unathi och dar borjade var vanskap. Framme pa hotellet fick vi en massa info, vara rumsnyckla. Den kvallen tankte vi bestalla kinamat, istallet blev det mat fran en automat och en massa prat. Tidigt i sang, vilken jobbig dag, bara grat och grat. Stallde mig ater fragan, vad fan har jag gett mig in pa?

4/9
Har inte kunnat sova inatt, sovit 3,5 timme och ska jobba 8 timmar idag. Dock ar jag inte sjalv med barnen mellan 3 - 7 som jag trodde, Angie ar hemma till 5. Sen ska Angie och David ut och ata och sen ar det laggdags for mig. Idag tvattar jag aven min forsta maskin med egen tvatt. Lagat mat idag, blev macaroni and cheese, i microvagsungen. Det var helt ok, battre an den man gor i gryta kan jag lova.
M ar den av barnen som tycker det ar jobbigast att bli lamnad nar Angie ska ivag. Idag nar Angie och David var ute och at sa innan Angie korde skulle hon forklara for A vad som skulle ske, A bara"Bye mom, se you later". Sa med henne kommer det inte att bli lika mycket problem som jag hade forvantat mig.
Har sager alla att Volvo ar en lyxbil, det stammer nog for jag har inte sett en enda. Det blir gallerian med Unathi pa mandag men fragan ar hur jag kommer dit? Ska jag kora sjlav? Far for David men inte for Angie. Far se om Unathi kan hamta och lamna mig for Angie ar inte hemma. Det ar helgdag har pa mandag, undra for vad? Nu ar jag ledig till och med till pa tisdag. For nagra dagar sen var jag rormokare, idag var jag cykelmekaniker. TVA ganger. Jag lagade grannsonens cykel, kedjan hade hippat. Forsta gangen lyckades inte mamman sa jag forsokte, andra gangen lyckades inte grannen Bob och jag gjorde det pa 10 sekunder, han blev lite fornarmad av det.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0